Sekcja pomocy w nauce działająca w grupach wychowawczych inicjuje nie tylko pomoc koleżeńską z różnych przedmiotów, jest także organizatorem licznych konkursów, zabaw i quizów służących promocji różnych dziedzin nauki oraz ćwiczeniu kompetencji kluczowych wychowanków.
Zapewne każdy wie, że matematyka jest nauka bardzo wymagającą, ale i wyjątkową, dlatego otrzymała miano królowej wszystkich nauk. Chcąc zachęcić i zmotywować młodzież do podejmowania intelektualnych wyzwań w lutym bieżącego roku zorganizowano w grupach wychowawczych konkurs matematyczny „Trenuj swój umysł”. Jego celem było promowanie matematyki jako atrakcyjnej dziedziny nauki, a przede wszystkim motywowanie młodzieży do rozwijania umiejętności matematycznych. Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem wśród wychowanków. Wzięli w nim udział reprezentanci z wszystkich grup wychowawczych. Rozwiązując przygotowane zadania, uczestnicy mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy matematycznej, sprawności rachunkowej oraz musieli wykazać się myśleniem logicznym, które przydaje się nie tylko w matematyce czy fizyce, ale także w różnych sytuacjach życiowych, wymagających rozwiązywania problemów. W zmaganiach matematycznych najlepiej wypadła Milena Skowron, która zajęła pierwsze miejsce. Drugie miejsce przypadło w udziale Wiktorii Bali, zaś trzecie Pawłowi Jańcowi. Wyróżnieni zostali także Paulina Sadowska, Karol Zuzia i Wiktor Klimkiewicz. Na koniec wszyscy uczestnicy otrzymali wyrazy uznania od organizatorów i Dyrektora Wiesława Lipca oraz niespodziankę w postaci słodkiej przekąski .
Ale czy wystarczyłyby zdolności matematyczne, gdybyśmy nie potrafili się poprawnie wysławiać? Kolejny konkurs, zatytułowany „Najczęstsze błędy językowe Polaków”, miał właśnie za zadanie doskonalić umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, kształtować wrażliwość językową wychowanków i zwracać ich uwagę na kulturę słowa. Został on zorganizowany w marcu br. i miał także na celu włączyć młodzież grup wychowawczych w obchody XXVIII Tygodnia Kultury Języka. Metodą realizacji konkursu był autorski quiz językowy (46 pytań zamkniętych) wygenerowany w aplikacji „Kahoot!” przez nauczyciela wychowawcę z zastosowaniem tablicy interaktywnej i telefonów komórkowych uczniów. W zaciętej rywalizacji uczestniczyło 13 wychowanków grup wychowawczych, z których wyłonionych zostało trzech najlepszych. Tytuł „eksperta języka polskiego” otrzymała niezawodna Milena Skowron (83% poprawnych odpowiedzi), na drugim miejscu uplasowała się Justyna Grońska (67%), a na trzecim Karolina Gajos (61%). Wszyscy uczestnicy językowych potyczek otrzymali słodkie upominki ufundowane przez Dyrekcję.
Opracowanie: Agnieszka Kolanowska, Małgorzata Bębenek