W dniu 01.06.2017r w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym odbył się finał projektu edukacyjnego.
Uczniowie klasy III gimnazjum podzieleni na trzy zespoły zaprezentowali efekty swojej pracy. Na prezentację zaproszeni zostali rodzice i nauczyciele, Dyrekcja Ośrodka oraz uczniowie innych klas.
Pierwszy zespół, którego opiekunem była pani Agnieszka Kempa wybrał temat „Czy Anglik czułby się w naszym mieście jak w domu?” W skład tego zespołu weszli uczniowie – Klaudia Ściubis, Karolina Krzysztofik i Daniel Mrugała. Postanowili oni poszukać w naszej okolicy miejsc, w których turysta z Anglii poradziłby sobie bez tłumacza. Podczas wędrówki po mieście sfotografowali szyldy i napisy w języku angielskim, rozmawiali po angielsku z pracownikami recepcji w sanatoriach i hotelach. Przy pomocy kwestionariusza ankiety, przeprowadzili wywiad z Anglikiem, który często odwiedza nasze miasto. Przetłumaczyli również na język angielski ulotkę „Słonecznego Ekspresu”, która będzie w przyszłości wydrukowana i wykorzystana przez właściciela pana Jerzego Libudę. Aby udowodnić, że w naszym mieście turysta z Anglii mógłby poczuć się jak u siebie, uczniowie wykonali plakat i zaprezentowali swoje odkrycia.
Drugi temat „W jaki sposób możemy zapobiegać korozji?” związany był z przedmiotem chemia, opiekunem tego projektu była pani Elżbieta Lotko-Pikul. Uczniowie Weronika Kostuch, Patryk Lulko, Patryk Kliś i Damian Sady postawili sobie za cel przybliżyć zjawisko korozji, przedstawić wpływ różnych czynników na proces rdzewienia żelaza oraz podać sposoby zabezpieczania metali przed niszczeniem. Realizując ten temat przeprowadzili doświadczenie, podczas którego mieli możliwość zaobserwować jaki wpływ na żelazo ma woda, roztwór soli, kwas, zasada i olej. Opisując wyniki eksperymentu udowodnili, że lakierowanie i cynkowanie to metody zabezpieczania żelaza przed korozją. Uczniowie wykonali również plakat i przedstawili prezentację multimedialną.
Trzeci zespół składający się z uczniów – Pawła Wilka, Eryka Nowaka, Dominika Chruścińskiego oraz Mateusza Deki zajmował się projektem na temat „Jak zmienił się samochód na przestrzeni ostatnich 100 lat?” W tym celu uczniowie odwiedzili muzeum motoryzacji „Polska na Kołach”, gdzie mieli możliwość zobaczyć odrestaurowane pojazdy produkowane w Polsce za czasów PRL. Oprócz tego pod czujnym okiem pana Cezarego Libudy wykonali modele samochodów oraz opracowali prezentację multimedialną, w której w bardzo ciekawy sposób omówili historię motoryzacji. Zaplanowane działania miały na celu zainteresować słuchaczy różnorodnością wykorzystanych technologii oraz pokazać jak zmieniały się sylwetki pojazdów na przestrzeni 100 lat.