Każdy z nas wie, że długotrwała praca umysłowa powoduje zmęczenie i znużenie. Naukowcy dowiedli, że po upływie ok. 25 min. zajęć lekcyjnych obniża się sprawność umysłowa i zaczynają się trudności w przyswajaniu wiedzy.
Sytuacja taka nie jest korzystna ani dla ucznia, który nie ma już ochoty słuchać nauczyciela, ani dla nauczyciela, który chce przekazać uczniowi jak najwięcej wiedzy.
Co robić w takiej sytuacji?
Tutaj przydatny okaże się właśnie ruch w pigułce, czyli gimnastyka śródlekcyjna. Są to krótkie ćwiczenia trwające 2 – 3 minuty mające na celu poprawienie efektywności lekcji, odprężenie uczniów, żeby dotrwali do końca lekcji pełni zaangażowania i z pełną koncentracją. Ćwiczenia te pobudzają układ oddechowy, układ krwionośny (poprawia się ukrwienie mózgu), dają odpoczynek oczom ale również pozwalają skorygować złą postawę młodzieży, przyjmowaną w czasie lekcji. W czasie wykonywania ćwiczeń powinny być szeroko otwarte okna bez względu na pogodę. Zachęcam wszystkich, spróbujcie, to nie jest strata czasu. Przekonaliśmy się o tym osobiście w środę – 6 marca, kiedy na wszystkich lekcjach przeprowadzona była gimnastyka śródlekcyjna na wesoło, to znaczy w formie zabawowej.
Pigułka ruchu – a ile korzyści !!! Wszystko dla zdrowia. Polecam.
Magdalena Zoch